Tellus Web, ett kraftfullt verktyg i er organisation

TellusWeb

- Ett kraftfullt verktyg i er organisation

TellusWeb är en webbaserad klient för de anställda i organisationen. Här kan man själv lägga till sina kommande hänvisningar och besök. Man kan även hitta information om sina kollegor samt deras geografiska position, hantera sin röstbrevlåda och leta bland företagets externa kontakter. Detta är ett modernt och lättförståeligt användargränssnitt som har stöd för flera språk och alla tidszoner. Hela plattformen är skalbar då den är uppbyggd på licenser och blir på så vis väldigt anpassningsbar. Att integrera TellusWeb är ett steg i rätt riktning mot en organisation som strävar efter ett bra samarbete.

TellusWeb är anpassat för att alla olika individer i organisationen ska ha möjlighet att hänvisa sig på ett smidigt sätt. Förutom vår webbaserade plattform, har vi även en mobil version, Tellus Mobile  för den som är ute på språng samt en Windowsapplikation, MyTellus.  Genom ett par knapptryck i MyTellus blir du snabbt hänvisad utan att behöva logga in i webbklienten. Skaffar ni även licensen för kalenderkoppling så skapas det automatiska hänvisningar enligt användarnas egna kalendrar.

SourceTech TellusWeb stödjer samtliga ledande webbläsare för de vanligaste operativsystemen. Detta innebär att ingen mjukvara behöver installeras, det enda som behövs är en dator med ett närverk - enkelt och kraftfullt!

Hänvisningar

Hänvisningar

Genom att användarna hänvisar sig blir er organisation mer effektiv och uppfattas då som mer professionell. Ni får full koll på vilka personer som är tillgänliga och sparar in mycket tid.

Schemahantering

Schema

Varje användare kan skapa ett personligt . Här lägger man in arbetstid och återkommande frånvaro. Detta gör att telefonen hänvisas på samma tidpunkt varje vecka.

Kontakter, externa kontakter, extern katalog

Kontakter

Förvara alla externa kontakter på ett ställe, till exempel företagets fastighetsskötare. Dessa är sökbara för både användare och telefonister.

Mikroblogg

Mikroblogg

Varje användare har tillgång till en egen mikroblogg. Här kan man låta sina kollegor veta vad man gör just nu, det är helt enkelt statusuppdateringar för alla på företaget.

Sökfunktioner, sök

Sökningar

Med sökfunktionen är det lätt att leta upp sina kollegors nummer, titlar, adresser och hänvisningar. Man kan söka genom att skriva in namn eller olika sökord.

Multiredigering

Multiredigering

Administratörer sparar mycket tid genom att använda funktionen multiredigering. Användarna du har valt att ändra kommer att ändras direkt när du tryckt på spara.

Meddelanden

Meddelanden

Meddelandefunktionen möjliggör enkel avlyssning av röstmeddelanden.  Man kan även ta emot och skicka vanliga textmeddelanden till kollegor och automatiskt få en SMS-notifiering när du får ett nytt meddelande.

Inställningar

Inställningar

Möjligheten för användare att ändra sina inställningar är rollbaserat, vilket innebär att administratörerna kan stänga av att användaren ska kunna lägga upp till exempel en bild på sig själv, eller ändra sin titel och mycket mer.

SourceTech Portal

Vår portal

Vare sig man är kund, återförsäljare eller tekniker ska man vara trygg i att information och hjälp alltid finns samlat på ett ställe. Där hittar du instruktionsfilmer, diskussionsforum och mycket mer!

Användargrupper, grupper

Grupper

Man kan skapa sökbara grupper för olika avdelningar eller projekt. Dessa syns både i telefonistapplikationen och i TellusWeb.

profiler, hantering

Profiler

Med profilhanteringen i TellusWeb kan du enkelt bestämma var du vill ta dina samtal. Användarens schema och hänvisningar blir flyttade till den aktuella profilen.